yesBTL Hungary Kft. - Zoho CRM-ről Salesforce Sales Cloud-ra a SalesDrive-al.
Száler Gáborral a yesBTL Hungary Kft. és a yesBTL Germany GmbH. tulajdonos ügyvezetőjével közösen igyekszünk bemutatni azokat az üzleti célokat, illetve projekttapasztalatokat, amelyeket közösen sikerült megvalósítanunk. A yesBTL csoport egyedi, minőségi reklámajándékok, nyomdaipari termékek, valamint munkaruházat gyártásával foglalkozik, amelyeket B2B értékesítenek. A cég dinamikusan fejlődik és olyan ambiciózus márkákat és ügyfeleket volt képes meghódítani mint az SAP a Scania vagy a HILTI.

Miért szerettetek volna váltani a meglévő rendszeretekről?
Egyrészt a meglévő megoldásunk nagyon sok dolgot kifejezetten jól kezelt, de az igényeink egy idő után olyan fejlesztéseket igényeltek, amelyeket nehezen lehetett volna megvalósítani, másrészt nem volt adott a megfelelő támogatás a rendszerhez. Nehézkes volt a magyar nyelvű, de még az angol segítség elérése is, ha valami problémám volt, gyakran indiai call centereknél kötöttem ki és hosszadalmas beszélgetést kellett folytassak általában több ügyfélszolgálatossal. Nem igazán éreztem komfortosan magam ebben a helyzetben egy ideje. Továbbá német leányvállalatunk megalapítása tovább bonyolította a folyamatainkat, mivel a korábbi rendszer a különböző devizákat nem tudta igazán profi módon kezelni.
Mik voltak azok a fejlesztések, amelyekre szükségetek volt a továbblépéshez?
Alapvetően kereskedelmi cég vagyunk, de szinte minden esetben projektekben gondolkodunk, hiszen nálunk minden egyedileg az ügyfél igényei szerint készül. Valójában ritkán csináljuk kétszer ugyanazt. Éppen ezért a projekt kontrolling egy nagyon erős igény volt már az elején. A korábbi rendszerünkben ezt csak vevői oldalon tudtuk megvalósítani, azonban beszerzési oldalon nem. Ezeket az egyedi igényeket nagyon gyorsan meg tudtuk oldani a Salesforce platformján, mivel a rendszerben minden adott, hogy kódolás nélkül hozzunk létre olyan alkalmazásokat, amelyek aztán mobil eszközökön is pont ugyanúgy jelennek meg, mint az asztali gépeken. Nem mellékes a Salesforce riportoló képessége sem.
Miért pont a Salesforce-ra esett a választás?
A Salesforce a piacvezető ebben a szegmensben és olyan referenciái voltak, amik eléggé meggyőztek, viszont cserébe olyan árszintet sikerült elérnünk a tárgyalások során, ami abszolút belefért az elképzeléseinkbe. A másik érv az volt mellette, hogy ez egy felhős, gyorsan bevezethető rendszer, amit gyorsan meg tudunk tanítani a kollégáknak. Mivel bővül a csapat ezért a betanulás és a munkavállalók bevonzása is fontos számunkra. A Salesforce segítségével a munkavállalóink sokkal könnyebben szolgálják ki az ügyfeleinket, és ez a professzionális hozzáállás fontos nekünk minden területen.
Miért a SalesDrive?
A SalesDrive esetében az győzött meg, hogy több Zoho migráción túl vannak és nem kizárólag informatikus fejjel képesek gondolkodni, hanem értékesítési és ügyfélszolgálati tudás is van a hátuk mögött, így sokkal könnyebb volt haladni. Mindenki igyekezett rugalmasan a projekthez állni, és minden nehézségen át tudtuk tolni a projektet, ami nem mindig ilyen egyértelmű a szoftverbevezetési projekteknél.
Mi a véleményed, beváltotta a rendszer és a projekt a hozzáfűzött reményeket?
Azt gondolom igen. A könyvelőm munkáját nagyban sikerült automatizálnunk, az értékesítés sokkal követhetőbb, átláthatóbb ki mit csinál, melyik ügyféllel kommunikál és miről, a projektek megtérülése pedig teljesen egyértelmű, és akkor még nem beszéltünk a fizetési rendszerünk integrációjáról, ami nagyon sokat segít a csoportos utalások során. A jövőben több orszában tervezünk terjeszkedni, ilyen eszközök nélkül ez nagyon sok manuális munkával és információvesztéssel járna, ami jelentősen csökkentené a versenyképességünk.