Miért kell az Online Marketinghez CRM rendszer?
Updated: Aug 25, 2020
A hatékony marketingstratégia kidolgozásához meg kell értenünk, kik az ügyfeleink, mit akarnak a márkánktól, és milyen típusú marketing tartalmakra reagálnak. Éppen ezért elengedhetetlenek az ügyfélkapcsolat kezelő (CRM) eszközök a reklámügynökségek, a nagyvállalatok és a kisvállalkozások számára egyaránt. Ezek az alkalmazások lehetővé teszik a fogyasztói interakciók elemzését és mérését, megoldják az ügyféladatok kezelését és azonosítják a problémás területeket, ahol javítanunk kell, vagy érdemes az ügyfeleink és közöttünk fennálló kapcsolatrendszeren. Olyan adatok összegyűjtésével, mint a vásárlási előzmények, a kulcsszóminták, az ügyfelek demográfiai adatai és egyéb kapcsolódó információk, a szervezetünk komoly versenyelőnyre tehet szert, hiszen jobban megértjük az ügyfeleinket, ezért képesek leszünk őket jobban kiszolgálni. Hogyan segíti a CRM az eladót a vásárlások számának növelésében? A digitális marketing kampányokat gyakran arra tervezik, hogy fokozzák az e-kereskedelem hatékonyságát. A statisztikák* azt mutatják, hogy a legtöbb magyar vásárló manapság rutinszerűen vásárol termékeket online. Úgy tűnik azonban, hogy vásárlási szokásaink részévé vált a termék alapos vizsgálata, az árak összehasonlítása, tehát a körültekintő kutatás a vásárlás előtt. Magyarul, csak azért, mert egy ügyfél kifejezi érdeklődését az Ön egyik terméke iránt, jó eséllyel, nem fogja azonnal megrendelni. A kutatások valójában azt mutatják, hogy a legtöbb e-kereskedelmben érintett ügyfél ritkán halad át a vásárlás utolsó lépésein**. A statisztika alapján a vásárlók az előkészített kosarakat 79%-ban otthagyják és kilépnek. A megfelelő CRM alkalmazások segítségével azonosíthatja, amikor egy ügyfél érdeklődött valamelyik terméke iránt, lehetővé téve célzott hirdetések elhelyezését a közösségi médiában és más platformon, hogy fenntartsák érdeklődésüket. Az internet tele van zavaró tartalommal, és minden eladó meg akarja tenni a szükséges lépéseket, hogy emlékeztesse és megtartsa azt az ügyfelet, aki az egyik termékét vagy szolgáltatását egyszer már megnézte. A CRM eszközök lehetővé teszik egy olyan marketingstratégia végrehajtását, amely lényegesen megkönnyíti e cél elérését. A CRM segít az Online értékesítési és marketing stratégia átalakításában és finomhangolásában Különböző típusú ügyfelek a marketing különböző formáira fogékonyak. Jónéhány ügyfél valószínűleg találkozik marketing tartalommal a közösségi médián keresztül. Mások feliratkozhatnak az Ön e-mail listájára, valószínűleg van olyan csoport akik relevánsabb marketing tartalmat találnak, amikor kapcsolódó online kereséseket végeznek. A CRM eszközök segítségével megértheti, hogy az egyes ügyfelek hogyan találkoznak a marketing kampányaival és más online marketing tevékenységeivel. Ez lehetővé teszi, hogy minden potenciális ügyfelet olyan marketing tartalommal célozzon meg, amely az ügyfél elvárásainak megfelel. Miért fontos ez? Ezen eszközök használatával személyre szabhatja a marketingstratégiát, amelynek tipikus következménye az értékesítés növekedése és a márkahűség erősödése. A CRM alkalmazások csökkentik a marketing és értékesítési költségeket! A hatékony marketing kampányok komoly befektetés megtérülést jelentenek. Természetesen mindenki bizonyos célokat szeretne elérni, mint például az értékesítés fellendítése vagy a márka ismertségének növelése, de minden esetben meg kell győződjünk arról, hogy a kampány által elért bevétel meghaladja-e a költségeket. A CRM alkalmazások csökkentik a marketing költségeket azáltal, hogy átveszik az élő munka nagy részét. Kifejezetten az ügyféladatok kezelésére és elemzésére tervezett eszközökkel a csapatok gyorsabban haladnak, és a riportokhoz szükséges adatok összegyűjtése helyett az adatok értelmezésére összpontosíthatnak. Ez azt jelenti, hogy hatékonyabban használjuk a meglévő emberi erőforrás állományunkat, vagyis a már meglévő kollégák megszabadulnak a manuális munkától, csökken a fluktuáció, és így kisebb eséllyel kell új embereket felvennünk. A legfontosabb azonban, hogy a CRM eszközök biztosítják a marketing szakembeink számára a lehetőséget, és az adatokat ahhoz, hogy ügyfeleink igényeit minél gyorsabban és részletekbe menően megérthessék. Keresse a SalesDrive csapatát, ha szeretné megtudni, hogyan adhat el többet, egy jól működő CRM segítségével. www.salesdrive.hu Hivatkozások: *https://gkidigital.hu/2020/03/11/brutto-625-milliard-forintert-vasaroltunk-tavaly-a-hazai-webaruhazakbol/ **https://www.statista.com/statistics/457078/category-cart-abandonment-rate-worldwide/