top of page

Budapest Dock - Egy Salesforce CRM bevezetés története

Updated: Dec 5, 2020

Kollégáink Kozslik István üzletfejlesztési menedzserrel beszélgettek a CRM projekt sikeres zárását követően azokról az indokokról amik a folyamat elindításához vezettek, az elvárásokról, valamint az elért sikerekről.


István a Szabadkikötő 34 hektáros ingatlanfejlesztési projektjének piacra viteléért felelős. A projekt a jövőbeli partnerek igényei szerinti raktárcsarnokok és irodaházak létesítését tűzte ki célul.



Miért gondoltátok, hogy szükséges egy CRM bevezetése a cégnél?

A cégünk életében egyre inkább előtérbe kerül a digitális transzformáció. Igyekszünk a legmodernebb eszközöket használni ahol lehet. A konkrét okok közül azonban kettőt érdemes megemlítenem:

Szerettünk volna az eddiginél pontosabb értékesítési előrejelzéseket adni a menedzsment számára, hiszen ez egy ilyen méretű beruházásnál elengedhetetlen. A rendszer segítségével mindenki számára transzparens, hogy mikorra jut olyan stádiumba az értékesítési folyamat amikor már a beruházási oldalon is lépnünk kell. Illetve szerettük volna egy helyen, visszakereshető formában kezelni a reménybeli ügyfeleinkkel és a már meglévő ügyfeleinkkel folytatott kommunikációt (e-mailek, telefonhívások, megbeszélések, szerződések, feladatok), hiszen professzionális szolgáltatást szeretnénk nyújtani, ebbe pedig nem fér bele az, hogy nem vagyok tisztában azzal mi történt a múlt héten, vagy, hogy elfelejtek valakit visszahívni a megbeszélt időpontban.


Miért a Salesforce Sales Cloud CRM-jét választottátok?

Nem tudnék egy okot mondani, mert sok tényező együttállása kellett ehhez. A legfontosabbak talán: Felhasználóbarát! Hogy mondjak egy példát: Az Outlookból a leveleimet automatikusan rögzíti a rendszer ha szeretném, ehhez nem szükséges a Salesforce-ba belépnem.

Rugalmas - Jelenleg nem sok felhasználóval használjuk, de bármikor képesek vagyunk funkcionalitásban és felhasználószámban is növekedni, nem most kell lefejleszteni, azonnal rendelkezésre állnak a képességek.

Ár/Érték arány - Megnéztük a piacot, és ilyen áron mi nem találtunk funkciógazdagságban, kezelhetőségben, tanulhatóságban, jövőt állóságban jobbat és/vagy egyszerűbbet.


A SalesDrive mellett milyen érvek szóltak?

A legfontosabb dolog amit szerettünk volna elkerülni, az informatika és értékesítés között feszülő ellentét kialakulása. Mi nem vagyunk informatikusok az informatikusok pedig nem szoktak eladni. Az, hogy a SalesDrive mindkettőt tudja, nagyon megkönnyítette a munkánkat. Már az elején látható volt, hogy képesek vagytok az értékesítők fejével gondolkodni, és úgy alakítani a rendszert, hogy számunkra is logikus legyen a használata.

Emellett természetesen jó árakat is kaptunk, ez is könnyítette a döntéshozatalt.


Hogy éreztétek magatokat a közös munka során?

Utólag is azt gondolom jó választás volt a Salesforce és a SalesDrive is. Amikor elakadtunk azonnal kaptam segítséget, telefonon, online, sőt személyesen az irodába is rövid idő alatt megjelentek a kollégák amikor erre szükségünk volt. Mondhatni baráti lett a viszony mire végeztünk. Az oktatás pedig kifejezetten szórakoztató volt!


Mondhatjuk, hogy elérte a célját a projekt?

Teljes siker! Látom mi történik az ügyfeleknél, tudom ki hol tart a folyamatban, meg tudom mondani mikor kezdődhet egy egy beruházási szakasz már jó előre, illetve látom, hová fókuszáljak, mik a prioritások. Egyszerűbben tudjuk beosztani az időnket, és sokkal hatékonyabbak vagyunk. A menedzsment dolga is egyszerűbb, hiszen minden riportot látnak a mobil eszközeiken, valós időben.


163 views0 comments
bottom of page